5

Rapstar

Posted by Trevanian on 19:30 in , ,

Star Tv nin yeni yarışması Rapstar. Belki Türkçe Rap'e bir katkısı olur diye ufak da bir umutla takip ediyorum. Geçen hafta, zaten pek sevmediğim Fuat'a uyuz oldum.

Fuat konserlerde Ceza'ya yancılık yapan bir insan, güzel kızların yanlarında çirkin kızları gezdirmeleri gibi, Ceza bunu yanında gezdiriyor yıllardır. "
ben derim CE, sen de ZA, Ceza Ceza" tarzı goygoyculuk yapmaktan başka bir numarası yok. Neyse Fuat'a iyice uyuz olma sebebim işte bu olay;


video
Olm sen kimsin Fuat? Duyan 3-4 kişinin müzik hayatını bitirmiş sanır. Allah'tan yeteneksizsin, birazcık kabiliyetli olsan hiç çekilmezmişsin yani...Hayır, sen bi defa Lolipop reklamında oynayıp, "Kara çubuklu tek şeker geldi hanıııım" diye bağıracak karakterede bir adamsın :) havan kime? . İnanmayan izlesin; (Bu arada Fuat konuşurken "huhuuu, vuuu" jestleriyle gaz veren Öykü Serter'e de ayrı bi uyuz oldum)



"10bin 15bin kişinin önüne çıkmak birşey ifade etmez, o kişiler senin için toplanmışsa senin şarkılarını söylüyorsa bir anlamı olur
" dedin. Ne güzel konştun bak, bende onu diyorum be Fuat, bir gün Fuat- Ergin olarak hatta Sahtiyan'ı falan da alın yanınıza
bedavaya bir konser verin bakalım kaç bin! kişi gelecek??

Son olarak şunu da belirtmezsem çatlarım, tamam
Ceza ve yancıları en az onlar kadar bu işe emek vermiş ve başarılı olmuş diğerleriyle kavgalı. Kaç tane Samsun'lu yarışmacı var ama Sagopa'nın adını bile anmıyorlar, anladık. Fakat CARTEL'i bir onore edin be kardeşim.Türkiye'de bu işi başlatan, halka sevdiren,hepinize ilham kaynağı olan, daha hiçkimsenin yaklaşamadığı satış rakamlarına ulaşan ( Cartel'in albümü, Ceza'nın bütün albümlerinin toplamından daha fazla sattı) adamların adını bir ağzınıza alın, ayıptır.

Finalide zamanında Fuat'ınn Boy Anılar'dan yediği dayakla yapalım; Sevmiyorum seni Fuat sütoğlansın artık benim gözümde

video

|

5 Comments


Türkiye'ye Rap müziği Cartel getirmiştir ve Cartel'den sonra da kesinlike rap müzik yapılmamıştır.Bu herfilerin tek yaptıgı 50Cent gibi züppe adamların kötü taklitlerini yapmak.Anca lolipop reklamında oynarlar böyle işte.Az önce de İbo Şov'da gördüm Ceza denen herifi.
Bir de Sagopa denen tip var ki bunlardan beter,Cartel'e laf sokup,bu Ceza denen herifle agız dalaşına girmekten başka bildiği bir şey yok.
Boş adamlar.
bu arada Öykü Serter'e ne olmuş öyle ya.


Sevgili Her Boku Bilen Adam, Cartel konusunda senle aynı fikirdeyim. Cartel başka bişeydi, saman alevi gibi geldi geçti doyamadık. Erci-E ve Karakan tek başlarına Cartel tadında bir ürün ortaya koyamadılar...

Diğer konularda biraz muhalefet edicem.

Ceza özellikle Dr. Fuchs la birlikteyken çok daha farklı çizgide bir insandı ama popülarite onu hiç kabul etmese bile 50 Cent çakması bir adam halie getirdi. 7-8 sene önce Ceza İbo show'a çıkacak, lolipop reklamı çekecek, Burcu Güneş'le saçma işere imza atacak desen kimse inanmazdı.Ama bu haliyle bile piyasada şarkıcılık sanatcılık yapanların çoğundan daha şebek değildir.İbo showa çıkıp iprahim abi diye yalakalık yapmayan kaç şarkıcı kaldı ?? Sezen Aksu'nun bile Çakkıdı diye şarkı yaptığı bir ortamdayız..

Sagopa Kajmer konusunda da hangi sagopa derim?? Çok değişken ve evrilen bir kişiliği ve kariyeri oldu.. Sansürsüz yeraltı rap yaptığı zamanki halini şu anda kendisi de hiç beğenmiyordur eminim..

Son üç albümlük performansıda Türkiyede benim diyene fark atar benim gözümde.. Onun gibi anlamlı söz yazan çok az insan var Türkiye'de...

Atışmalara gelince seviyenin gerçkten dibe vurmadığı halleri benim çok hoşuma gidiyor şahşen. Bana eski ozanların atışmalarını anımsatıyor.

Popcuların hemen hepsi ve rockçıların bir kısmı birbirinin benzeri 3-4 satır laflar, ve dandik ezgilerle müzik yapıyorum diye dolaştığı ortamda birçok eksikleri olmasına rağmen en masum kalanlar Rapçilerdir bence...

Geçen uykusuzda okumuştum sanırsam " Serdar Ortaç topu topu 7 nota var kac ayri beste yapilabilir ki" diyeli bilmem kaç sene oldu diyordu.

Türkçe Rap' e karşı bir önyargı görüyorum sende, rape bir şans ver diyorum...


Hahah.Yemin ederim Erhan'la olan tartışmasını izlerken şu dayak yediği an geçti aklımdan.Çok yanlştı yaptıkları.Rap yaşantısı olan bi insan olarak yazıyorum.O an benim yazdığım lrycler yere atılsaydı,Erhan kadar sessiz ve tepkisiz kalamazdım.Fuat'ın rapini beğenmiyorum.Gerçekte kendisi iyi ve mütevazi bi insan ama o gün yaptığı şey sonucunda gerçekten benimde gözümden düştü.Ayrıca Cartel konusunda da çok haklısın.Herkes,sırf jüriler diye Ceza ve Fuat'ın Türkçe Rap'e öncülük ettiklerini söylüyor.Söylediklerine kendileri de innamıyor da neyse :)) ahh ahh çok doluyum bu rap konusunda.


Ben de Fuat'ın rapini beğenmiyorum ayrıca kişiliği konusunda şüphelerim var... Bi dövmediği kalıd cocuğu ve kendi kişisel problemlerini oylarına direk yansıttı...

Erhan 2pac gibi rap yapsa en fazla 4 alır Fuat'tan bu saatten sonra :)


bu yazıdan 10 ay sonra sagopa dinlemeye başladım trevanian ve ciddi anlamda beğendin şarkılarını.

özellikle şarkı sözlerine bayıldım diyebilirim.

demek ki o kadar kapalı durup önyargı yapmamak gerekiyormuş.

Copyright © 2009 BoŞ MuHaBBeT ; Hiçbir hakkı saklı gizli değildir, ortalık malıdır