0

Gnctrkcll Gençliğine Doyma Emi!

Posted by Trevanian on 18:37 in


Oldum olası kapitalizmin şu meşhur listelerinden hazzetmemişimdir. Ölmeden önce görülecek 100 yer, izlenecek 100 film, okunacak 100 kitap, yapılması gereken 100 şey 100 ıvır 100 zıvır... Bu ne şimdi? Zevkler renkler tartışılmaz diyenlerden değilim. Bal gibi tartışılır ikisi de. Keskin çizgilerle ayrılmasa bile iyi ve kötü işler vardır. Zevksizliğin üstünü örtmek için kullanılan bir kalkan gibidir bu laf bana göre. Fakat böyle 100 listeleri yapacak kadar da ileri gidilmez ki kardeşim. Önce insanları okuduğu, izlediği, dinlediği şeylerin zevkinin/zevksizliğinin farkına varamayacak kadar mallaştırıp sonra "siz beğenmek, değerlendirmek için beyninizi yormayın bizi sizin yerinize beğendik" der gibi 100 listeleri yayımlıyorlar. En ilgi gören listeler de "en çok gişe yapan, en çok oyuncağı satılan, en çok para kazandıran filmler", "bestseller kitaplar" ve artık "en çok indirilen albümler" listeleri oluyor. İlkin masum öneriler gibi başlasa da zamanla ilahi bir emir, mutlaklığı şüphe götürmez evrensel bir veri halini alıyor bu listeler. (Benim beğendiğim filmler gişe yapmıyor, dinlediğim albülmlerin çoğu satmıyor, en sevdiğim kitaplar 5 baskıyı görmüyor, takip ettiğim dergiler teker teker batıyor diye böyle tepkili olabilirim bak. O kapıyı da her daim açık tutuyorum.) IMDB nin top 250 listesine ve diğer listelerine de uyuz olurum o yüzden. Sinemayla inceden haşır neşir olmaya başlayan her bünye direk fetva makamı gibi görmeye başlıyor o listeleri. Benim için Şark Bülbülü, Süt Kardeşler, Tosun Paşa gelmiş geçmiş en komik filmlerdir ve değil Big Lebowski dünyanın bütün Lebowskileri gelse bunu değiştiremez arkadaş. Öte yandan elin Japonu, Nijeryalısı, Fransızı için niye Süt Kardeşler en komik film olsun? Onlar bana, bize komik, Onlar'a en çok biz güleriz. Bu sebepten kişisel listelere itibar ederim ben, kitlesel olanları sevmem.


Neyse sadede geleyim, konu daha fazla dağıttım. Şu Turkcell reklamlarına bir tek ben mi kıl oluyorum acaba ? Zamane gençlerinin tohuma kaçmadan evvel yapması gereken zıpırlıklarla, efendime söyleyim şirin(!) ama aynı zamanda çılgın(!) eylemlerle dolu bir 100 listesi üzerinden yürüttükleri bir reklam kampanyaları var. Bu kadar sıçmış bir reklam kampanyası, bu kadar sıçmış bir reklam silsilesi az gördüm ben. Hiç komik değil bilakis son dereceitici. Şu yukardakini izleyipde "aman ne muzip ne çılgın gençler bunnar" diye eğlenen, ne bileyim kahkahalara boğulan, "bunu mutlaka biz de yapmalıyız eki eki " diyen var mı aranızda ? Varsa bana bir ulaşsın valla kızmıcam, merak ediyorum allah canımı alsın.

|

0 Comments

Copyright © 2009 BoŞ MuHaBBeT ; Hiçbir hakkı saklı gizli değildir, ortalık malıdır