0

Okuduğumuzu Anladık mı?

Posted by Trevanian on 16:42

Blogda bir hareketlilik var. Google 'dan baktım ki frendfeed üzeriden yüzlerce ziyaret olmuş sabahtan beri. Hayırdır deyip göz atınca gördüm ki HBBA nın frendfeedi üzerinden bir moğol ordusu akın etmiş. Ne dümen dönüyor diye blogu üzerinden frendfeedine ulaştığımda eyvah dedim. İnanın ilk önce eyvah dedim 100 tane yorum var. Hayra alamet değil besbelli. Üşenmeden çoğunu okudum ve taşı kuyuya atan deli gibi bir durumum olduğundan bazı şeylere açıklık getirme bazı suallere cevap verme ihtiyacı hissettim...


Efendim malum yazının ardından yapılan yorumlara ve sorulan sorulara geçmeden önce Alev Alatlı'nın şu Safsata Kılavuzu kitabına bir göz atın. Korsan değil yasal dağıtım korkmayın. Sadede gelirsek 3 fotoğraf ve 3-4 cümlecikten ibaret bir yazıcık nerelere çekilmiş hayretler içindeyim..


Sual:

Türkiye'de İtalyan Fransız İsrail ABD mallarını boykot edilmedi mi? Bu perhiz bu ne turşu?


El cevap :


Bahsi geçen yazıdaki olay bir boykot durumu değildir. Bireysel boykot makul sebeplere dayanırsa son derece medeni birşeydir ve bir haktır. İlan Türk mallarını boykot etmiyor, kahveyi türkiye'den almayı durdurdum demiyor. Türk'e ait hiçbir öge bu mağazada bulunamaz diyor ki bu ırkçılıktır işte. Ve olay münferit birşey değil kurumun politikası gibi olmuş. Gel gelelim bu yazıcıkta tartışmaya açılan konunun temas ettiğiniz noktayla alakası yoktur. Bu İlan'a , İsrail'e çemkirelim tepkimizi koyalım yazısı değildir. Tartışmaya açılan konu iki ülkede de benzer şekilde baş gösteren ırkçı tavırlara Türkiye'deki bir kesimin farklı tavır alıp almadığıdır.


Sual :

Bahsi geçen Biz kimdir? Tek başına ülkeyimi temsil ettiğini sanıyorsun ? Solcusu var sağcısı var Ajdarı var Cübbeli Ahmet'i var biz diye bişey mi var efendi?


El cevap:

Yazıda bahsi geçen Biz den kasıt gayet açıktır. Peşindeki 3-4 cümleyi okumaya tenezzül etmek şempanzeden biraz daha zeki birisi için anlamaya kafidir. Hikayeleştirirsek; Mesela Kahve Dünyası denen zincir camlara Davud yıldızına çarpı işareti olan buraya israille alakası olan hiçbir şey giremez yazan birşey yapıştırıyor. Kahve dünyası burada benim kastettiğim biz oluyor yani TC menşeeli, TC ne ait veya burada iş yapan herhangi bir öge. Yazıcıkta sorgulanan böyle birşey olsa bazı kesimler nasıl tavır alırdı?


Sual :


Bu da birşey mi bizde yahudiler ve köpekler giremez yazılmadı mı?


El cevap:

Yazıldı evet. Ermeniler için de yazıldı. Peki siz gidip o lavuklara tepki gösterenlere "Ermenistanda daha ağırı yapıldı bunun, bu da birşey mi ?" diye çıkışmanın doğru olduğunu mu iddia ediyorsunuz? Yoksa tepkilerine ortak olup bu zihniyetin dışlanmasına mı uğraşıyorsunuz? Doğrusu hangisidir?


Ahanda kan davalarını başlatan beyin ilkini tercih eden. Yani? Burada bir gurup dangalak öyle bi bok yedi diye karşılığında yapılanlar normal. Türkiye'de yarın birgün başka bir ırkçı gurup çıkıp mağazalara Yahudiler giremez dese onlar da zamanında bize yapmıştı mı diyeceksiniz? Sizin mantığınızla bunlar hep olur ve normaldir bizim mantığımızla bunlar yanlıştır ve görüldüğü her yerde koşulsuz dışlanmalıdır. Anlayışınızı sorgulayın.


Sual:


Türkiye'de şu bahsettiğin olaydan çok daha ağır şeylerle karşılaşmadık mı, İsviçre bayrağı İsrail bayrağı yakılmadı mı?


El cevap:


Karşılaştık evet. Onlara afferim koçlarım mı dedik ? karşılaştığımız zaman da tepkimizi koyduk. Bu saçmalıkla nerde karşılaşırsak orada oluruz. Bu yazıda yazan kişi İsrail de yapılan Türk düşmanlığı mı fazladır yoksa Türkiye'de yapılan antisemitizm mi daha fazladır tarzı bir sidik yarışı yapmıyor. Bu bir sidik yarışı değildir tekrarlıyorum. Türkiye'de bunun bin kat daha ağırı yaşanmış farz edelim. Ne değişir? İlan'ın yaptığını normalleştirir mi? Kıstas nedir? Orda daha ağırı yapılana kadar herşey mübah mı?


Bu zihniyeti bir adım öteye götürelim, şimdi İsrail kimyasal silah kullanarak binlerce sivili öldürdü. Farzı muhal 10 sene sonra Araplar teknoloji de aldı yürüdü bu sefer onlar katletmeye başladı. Zamanında İsrail de yapmıştı deyip olanlara sessiz mi kalacaksınız? Araplara katliamı durdurun diyenlere tavır mı alacaksınız?


Sual :


Herşeyi Türklere karşı Türklüğe karşı yapıldığını sanıyorsunuz. Ne alakası var kardeşim ? paranoyayı bırakın


El cevap :


Ne alakası var kardeşim Türkle Türklükle. 3-4 cümlelik bir yazı. Bunun İsrail vs Türkiye yazısı olmadığını kavramak bu kadar mı zor anasını satayım. Parmak Ay'ı gösterirken parmağa bakılmaz arkadaşım. Parmağa bakarsan ahmaklık edersin.



Sual :


Bu aslında normal bir durum. Yanlış bunun neresinde?


El cevap:


Bunu yanlış bulmakla beraber burada asıl sorgulanan bu hareketin doğruluğu ve yanlışlığı da değildir. Doğruluğu veya yanlışığı hakkında yorum yapan bir zevatın tutarlı olup olmadığıdır.

Mesela bu normal bir durumdur ve TC de yerli bir firma bunu yapsa gene kimsenin sesi çıkmazdı diyorsan benim soruma bir cevap vermiş ve benim fikrime muhalefet etmiş olurun. Çok da memnun olurum....


Sual: Sen milliyetçi hatta faşist aynı zamanda da Antisemitist bir insansın o yüzden mi böyle tavır alıyorsun?


El cevap :


Farz edelim ki ben öyle biriyim. Neyi değiştirir? Sen beni tartışma söylediğim sözü tartış, fikrime muhalefet et. Fikrimin bahsettiğin ögeleri içerdiğini söyle. Yaptığınız ln x in türevi 1/x dir diyen adama sen matematikten ne anlarsın sen bir kere sözelcisin demek gibi. Sen beni boşver dediğime bak. Gel gelelim ne yazık ki kendimi sizin sandığınız şekilde ifade etmiyorum. Etsem açık açık söylerdim. Miliyetçi=faşist değil benim algımda sadece ben kendimi o fikirde görmüyorum.



Diğer bir akıma geçersek ;


Yorum : Vay ibneler ! Yayalım bunu duymayan kalmasın yarına 1000.000 kişiyi masamda istiyorum


El cevap: Arkadaşım napıyorsun? Allah rızası için duymayan kalmasın herkese yayın herkes İsrail düşmanı olsun mu demişiz_? İsrail devletinin işlediği onca suç rahatsız etmedi de seni şu abuk fırsatçı ırkçı tavır mı gaza getirdi? Gel gelelim bu olayın İsrail'le alakası yok. İsail'de bir özel teşebbüsle alakalı. Yapanı bağlar muhattabı bellidir. Türkiye en fazla diplamtik olarak rahatsızlığını belirtir İsrail de gider firmaya efendi olun der olay biter.



Yorum : Hitler az bile yapmış keşke hepsini sileymiş...


El cevap : İşte bu faşizmin hası çekirdeğidir. Kıyısından köşesinden geçene laf atmak için tam göbeğinde duruyorsun. Biz (Buradaki biz ben ve benim gibi düşünen insanları temsil eder bi önceki yazının başlığındaki bizle aynı şeyi ifade etmez) 2.Dünya Savaşı yıllarında Almanya'da Polonya'da yaşasak Allah şahit komşularımızı, tanıdıklarımızı Nazilere teslim etmez evlerimizde saklardık, bir dilim ekmeğimiz varsa onlarla paylaşırdık. Efendim onlarda inançları gereği kendilerini herkesten üstün görüyor deyip Nazilerin değirmenine su taşımazdık. Bizim (buradaki biz bir önceki cümleyle anı anlamdadır) tepkimiz zalime, katile gaddara ve onların yardakçılarınadır. Bu minvalde İsrail hakkında çok sert ve köşeli laflar etmişimdir ve arkadasındayım. Gel gelelim fırtınanın koptuğu yazıcıkta İsrail dış kapının mandalı yani o derece alakasız.


Gözüme takılanlar bunlardı bunlara cevap verdim. Aklıselim onlarca yoruma da rastladım belirtmeden geçmeyelim.


Neticede malımız ortada. Abdestimizden şüphemiz yok ki namazımızdan olsun. Söyledim her kelimenin, koyduğum her noktanın arkadasındayım. Hala aklında soru işaretleri olan varsa buyursun sorsun. Sorduğunuz her soruya itinayla cevap verilir. Buyrun sözü size bırakıyorum...


|

0 Comments

Copyright © 2009 BoŞ MuHaBBeT ; Hiçbir hakkı saklı gizli değildir, ortalık malıdır