0

Mahsun Dinleyip Duygu Seline Kapılasım Var

Posted by Trevanian on 18:59 in , ,

Efendim cahilden daha tehlikeli bir insan modeli varsa o da cahilden çok değil, birkaç adım ilerde olanlardır. Kafa kıttır, beyin kıttır, zeka kıttır, birikim kıttır, fikir kıttır, vizyon kıttır... Biriktirdiği iki basma kalıp lafı bir kısım alafranga (duruma göre Osmanlıca veya Öztürkçe) sözle süsleyip konuşur ve kendini bilgili sanır. Ağzından çıkanlar da kendi fikri değil ondan bundan duyduğu ezber kalıplardır. Bundan mütevellit gördüğü duyduğu her sözü, yazıyı,fikri, insanı kıt beyninde var olan 5-10 kategoriden biriyle yaftalar. Bireyleri ve toplumları tanımak için glikoz yakmak istemez. Daha ziyade edindiği birkaç izlenimle insanları, fikir sahibi olduğunu sandığı faşis, liboş, kominis, ırkçı, din düşmanı, örümcek kafa, çağdışı gibi kalıplardan birine sokuverir. Sokmak zorundadır da. Çünkü hard diskte sadece onlarla ilgili doküman vardır. Onun dışına çıktığı zaman sudan çıkmış balığa döner, iki lafı bir araya getiremez, dili kilitlenir. Çünkü beyni üretmez, tembeldir ve daha önce hiç kullanılmamıştır.

Bu tosbağalardan her toplumun her topluluğun içinde bolca var. Çok zaman birbirinin hasmı olsalar da tartışmalarını takip ederken dikkat ettiğinizde farketdersiniz ki ikisi de aynı kıt beyin, ikiside fikirsiz, harici hard disk gibi adamlardır. Sağdan soldan yüklendikleri ve afilli sandıkları üçbeş lafı birbirine satıp güya tartıştıklarını sanırlar.


Yukarda bahsettiğim tosbağalar olur olmadık yerde ara ara çıktılar hayatta karşıma. Kimi bir tanıdığın arkadaşıydı, uzaktan/yakından benim arkadaşımdı, bazen yabancıydı vs.... Konuşmanın fayda etmeyeceğini düşündüğümden ses çıkarmadan he gülüm he deyip geçtim çok zaman. Kimi zaman da kendimi tutamayıp bazen yumuşak bazen sert bir üslupla muhalefet ettim.

Şu Biz Yapsak olayından sonra da bu tosbağalar mantar gibi türediler. Kafa aynı ezber kafa. Değişik cenahlarda saf tutmuşlar. Bir kısmı tatlı su solcusu takılıyor, bir kısmı sağduyu ve diyalog ayaklarında , biri özeleştiri gurusu, ötekisi Kara Murat Bizans'a karşı, Selahaddin Eyyübi haçlılara karşı edalarında... Üç fotoğraf ve üç satır yazıdan ibaret bir kaydı ve beni çekmedikleri yer, sokmadıkları kalıp kalmamış. Evladım, sadece başlığı okuyup niyet tavşanlığı yapacağına git blogdaki iki üç yazıya göz at, olmadı ne demek istediğimi niyetimi soran/eleştiren yorum yaz, e-posta at cevap verelim. Okumaya üşeniyorsan ses kaydı yapıp gönderelim, bak bunu bile yaparım yani.

Ama beyin eleştiri yapacak kapasitede olmayınca bok atmak kolayına gelir. Üç satır yazı ve üç fotoğrafı bir kısım kıt beyine izah edebilmek için bir kamyon laf etmek zorunda kalmak açıkcası canımı sıktı. Bu faslı burada kapatıyor, son naktayı koyuyorum. Daha üstüne söz etmeyeceğim. Kişisel olayları rafa kaldırıyorum. Zira son zamanlarda üzerine birkaç kelam etmek istediğim çok fazla kayda değer hadise gelişti ama şu sıralar hiç boş vaktim yok. Olanı da ninja kamplumbağalara açıklama yapmak için harcadım. Bu kadar yeter.

Netice itibariyle bir miktar yıpranmadım, yorulmadım değil. Şu sıralar Mahsun dinleyip duygu seline kapılasım, isyanlara girişesim var. Aşağıdaki şiir bu yazıyı okuyan herkese ve hiçbir haltı okumayıp sadece fişleme yapan ninja kaplumbağalara gelsin. Şarkıcılığı bırakıp Oscar kovalama peşine düşen Alem buysa kral Mahsun'a ve Vedat Özdemiroğlu abimize buradan selam ederim.



YORULDUM

Ezilmişten yana oldum
Sen solcusun dediler
Ülkemi sevdim diye
Sen sağcısın dediler
Namaz kıldım,oruç tuttum
Sen yobazsın dediler
Yoruldum,Yoruldum,
Yoruldum artık !

Marul yedim diye
Vejetaryan dediler
Alem buysa kral benim dedim
Monarşik dediler
Diskoya gittim, dans ettim
Tiki dediler
Yoruldum, Yoruldum,
Yoruldum artık !

Prestij Müzik ailesini kurdum
Power rangers dediler
"Dolgun saçlı kız beni ara" yazdım
Trendy dediler
Yoruldum, Yoruldum,
Yoruldum artık !

Blair Cadısı’na gittim
Modernist dediler
Aynaroz kadısına gittim
Gelenekçi dediler
Rakı kadehine çıktım,
bir raks yaptım
Anastasia dediler
Yoruldum, Yoruldum
Yoruldum artık !

Bir kediyi okşadım
Satanist dediler
Tel-Aviv’de konser verdim
Siyonist dediler.
"Atamın öldüğü yaştayım" diye şarkı söyledim
Kemalist dediler
Yoruldum, Yoruldum
Yoruldum Artık !

Reyting reyting üstüne kurdum binayı
Medyatik dediler
İbrahim ağabeyle polemik yaşadım
İsyankar dediler
Bir keresinde İzmir’de bana yanlışlıkla
"Alişan" dediler.
Yoruldum, Yoruldum
Yoruldum Artık !

Yıkılmadım ayaktayım dedim
"Buyur otur" dediler
Anama saygıda kusur etmedim
Süt kuzusu dediler
Olur olmaz kişiler bana
"lo looo Mahzun" dediler
Yoruldum, yoruldum
Yoruldum artık !

Seda Hanım’la sevgili oldum
Sen çapkınsın dediler
Neticede ayrıldık
Vefasızsın dediler
Bir kilisede vaaz verdim
Sen papazsın dediler
Yoruldum, yoruldum
Yoruldum artık !

Her şey bana saçma geldiğinde
Nihilistsin dediler
Halkın arasına karıştım
Popülistsin dediler
Yoruldum, Yoruldum
Yoruldum artık !

Güzel kardeşlere destek çıktım
Sponsorsun dediler
"Genimle oynama söyledim sana" dedim
Gericisin dediler
Topaloğlu biraderler ayrıldı
Kardeşi kardeşe kırdırdın dediler
Yoruldum, Yoruldum
Yoruldum Artık !

"Dağlar oy oy oy" dedim
Alternatif sporcu dediler
"Yollar oy oy oy " dedim
Trakingçi dediler
Attım kendimi zirveden, karıştım halkıma
Banci camping yapıyor dediler
Yoruldum, yoruldum
Yoruldum artık !

Ya sev ya terket dedim
sen faşistsin dediler
Kapital’i aldım, dört taksitte
Sen Marksistsin dediler
Oruçluyken unutup yeşil zeytin yedim
Ateistsin dediler
Yoruldum, Yoruldum
Yoruldum artık !

Marjinal kaideyi bozmaz dedim
Sen maçosun dediler
O kadarcık imaj kadı kızındada olur dedim
Sen döneksin dediler
Dört eğilimi birleştirdim
"Diğerleri n’olacak" dediler
Yoruldum Yoruldum
Yoruldum artık !

Vedat ÖZDEMİROĞLU

(Şiir Selam Dünyalı Ben Türk'üm kitabından apartılmıştır)

|

0 Comments

Copyright © 2009 BoŞ MuHaBBeT ; Hiçbir hakkı saklı gizli değildir, ortalık malıdır