0

Ortaya Karışık

Posted by Trevanian on 22:29

Yaklaşık on gün memleketimde gürültü patırtıdan uzak şekilde kafa dinlemekteydim. Dün akşam Kütahyalılar Turizm’in otobüs kullanırken bir taraftan da kafasının iki metre üstündeki minyon televizyondan Kurtlar Vadisi izleyen şoförüne rağmen sağ salim İstanbul’a geldim. Bundan sonra da Kurtlar Vadisi gününde Kurtlar Vadisi saatinde yolculuk yapmama kararı aldım. Neme lazım, sakata gelmeyelim.

efesfbuler12112006

Tatil zamanı spor piyasası hareketliydi. Türkiye’de Fener – Efes , NBA de Lakers- Magic finali serileri vardı. Efes’i ikinci maçta enteresan bir son iki dakika oynayarak yenince, “Abdi İpekçi de Mirsad, Solomon gibi taraftardan gaz alan adamların performansıyla seriyi 4-0 a getiririz” diye düşünüyodum. Hatta şimdi İstanbulda olup, Abdi İpekçi’de maç izlemek, futbolda yüzümüzün gülmediği şu sezon basketbolda moral bulmak vardı diye içimden geçirdim. Üçüncü maçı bu sefer enteresan bir maç sonu oynayarak Efes kazanınca “rehavet abicim, 3-1 e olur öbür maçta” dedim. Evden çıkmadan biraz önce ikinci periyot bitmişti ve Efes öndeydi. İstanbul’a varınca sonucuna baktım seri 2-2 ye gelmiş. Efes en hafif tabiriyle mahcup! etti beni hem de üst üste iki kere.

Özellikle dördüncü maçta tribünlerde ciddi sayıda futbol taraftarı olduğunu düşünüyorum. Alakasız zamanlarda gaza gelip sahaya eline geçirdiğini atan, ihtiyaç duyulduğunda da sus pus olan bir tribun gördüm ben. Hepi topu 13bin kişilik salon. Maç izlemeye niyetin yoksa gitme kardeşim her türlü dolar orası. Kapalı olduğundan akustiğide güzel her türlü baskı kurulur rakibe. Bir şehir efsanesi dolaşıyor ortalıkta büyük bir takımın popüler bir taraftar gurubunun ikinci periyottan sonra maç bitti diye salonu terkettiğine dair. Doğru olabileceğine ihtimal veriyorum artık :)

97dcec93-dfb3-4e43-b529-5df6f2364110

NBA de Hido’nun maçlarını canlı izleyeyim diye gece üçe dörde kadar beklerken televizyonda bol bol kanal gezdim. Çoğu kanal eski dizilerin,programların tekrarları koymuş o saatlere. Hemen hemen hepsi berbatmış. Yirmi dakikadan fazla tahammül edilmiyor herhangi birine. Fox da bir komedi programı var, adamın yaşama sevincini alır o derece. Neyse zamanında Sacremento’da otobüs bekleyenler denen gurubun içinde olan hucümda eline doğru düzgün top bile değmeyen Hido’yu o final maçlarında kader belirleyen bir oyuncu olarak görmek göğsümü kabarttı ne yalan söyleyim. Bir de hazır La Liga yıldızlarla donanmışken Murat Kosova futbol maçlarını da anlatsın dedim içimden.

Futbolda da gündem bir Mehmet Topuz’dur gidiyordu. Ona gitti, buna geldi bilmem ne. Topuz’a sadece Fenerbahçe maçlarında milli maç oynar gibi gazlı oynadığından uyuz olurdum zaten. Koyunun olmadığı yerde keçiye abdurrahman çelebi derler hesabı yabancı kısıtlamasında vasatın biraz üstündeki bir adam Messi muamelesi görüyor. Zamanında Ali Şen, Tarık için böyle çetrefilli işlere girmiş, kaçırmıştı falan. O Tarık’tan bi halt olmadı. Birinci ligde bile tutunamadı, bi ara Çin’e gitti. Sonra geldi ikinci ligde sürünürken uyuşturucu kullandığı için takımından kovuldu falan bi dünya rezillik. Mehmet’in sonu benzemesin ne diyelim. Allahtan Real Madrid ikinci Perez döneminde transfere ilkinden daha hızlı şekilde girdi de gümden değişti. Ronaldo ve Kaka’ya harcanan paralar yavaş yavaş aşağılara doğru dağılırda kriz zamanı transfer piyasası hareketlenir biraz. Büyükler para harcamadığı zaman kilitleniyor zincir. Bir de yaklaşık on yıl önce bence dünyanın en kaliteli ligi olan Serie A ne hale geldi. Şike olayları çok baltaladı ligi.

image

Yarın da Öss varmış. Bu gece uyuyamayan çok olur. Tvler yarın yanınıza çikolata su alın, bir saat önce okulda olun, stres yapmayın!, işi olmayan sabahtan trafiğe çıkmasın gibi hayati tüyolar veren uzmanlarla dolar, yarın tüm gazeteler Öss eki verir. Girenlerin Allah yardımcısı olsun ama her halükarda çoğu açıkta kalmak zorunda ne yazık ki …


|

0 Comments

Copyright © 2009 BoŞ MuHaBBeT ; Hiçbir hakkı saklı gizli değildir, ortalık malıdır