2

Geri Geldim

Posted by Trevanian on 05:38


Vizeler, finaller, projeler bunun üstüne bir de benim özümde varolan tembelleğimi de ekelyince 2-3 haftadır ne yazı yazdım ne de doğru düzgün yazılanları okuyabildim... Gariptir bu üç hafta son yılların en fazla sıradışı olayların gerçekleştiği bir üç hafta oldu galiba. Mardin'de varşet yaşandı, Güneydoğu sorunu ciddi şekilde ele alınmaya başlandı, 1 Mayıs tatil oldu vs... Rutin olaylarda gerçekleti tabi bu süreçte. Cindoruk tekrar emanetci olarak genel başkan oldu ve Allah kahsetsin Fener gene Türkiye Kupası'nı alamadı. Son olarak da üstümüzden giderek milli bir dava, kırmızı bir çizgi halinin almaya başlayan örovizyon şarkı yarışması da geçince birşeyler yazmak elzem oldu.


Bu örovizyon olayını genel itibariyle has Avrupalılardan ziyade Avrupa'ya özenen ve yamanmaya çalışan Doğu Avrupa ülkeleri gibi ülkeler çok ciddiye alıyor gibi bir izlenim var bende. Dandik bir şarkı yarışması ülkenin gündeminin bu kadar uzun süre nasıl işgal edebiliyor hayret. Hadise 4. değil 1. olsaydı emin ki 19 Mayıs'tan daha çoşkulu bir 17 Mayıs yaşardık. Hadise'nin memleketinde okullar tatil edilirdi, bütün gece arabalarla konvoylar halinde gezilirdi, sevinçten sıkılan silahlardan çıkan kaza kurşunlarıyla yaralananlar olurdu, Hadise Atatürk Hava limanında 10. Yıl Marşı eşliğinde karşılanır zafer kazanmış komutan edasıyla ona buna teşekkür ederdi falan filan...

İşin doğrusu şarkıların coğu rezaletti bana göre. 90 larda mantar gibi türeyen 3. sınıf Türk popcularının bile bunlardan daha güzel şarkıları var. Bana göre eli yüzü düzgün 3-4 tane şarkı vardı bence. Norveç, Estonya birkaç tane daha işte.

Bir de kaybettiğimiz zaman kazanana bok atma huyumuzdan vazgeçelim artık. Hayatı boyunca hiçbir habere yorum katamamanın ezikliğinden midir nedir TRT sunucusu bile boyna kuzey ülkeleri birbirini olyular diye ağladı durdu. Yav onlar birbirini oyluyorda adam Azerbaycan'dan bile güzel puan aldı. Biz Türkler'in yaşadığı yerlerden 10-12 alıp, bi dünya ülkeden sıfır puan, bir puan aldık. Üşenmeyen hesaplasın, bizim standart sapmamız Norveç'ten bariz şekilde daha yüksek çıkar. Neticede Norveç'in şarkısı her bakımdan birinciliği hakediyordu bence.

Hadise de çıkıp "Norveç'in yarışmacısı sevimli diye oy aldı, biz de seneye sevimli tatlı topuz saçlı bir kız çocuğuyla katılalım" demiş. Yahu ne desem ağır kaçacak. Oy alacaz diye sen dansöz kıyafetiyle çıkmışsın bacak şov yapmışsın, Almanya direk striptizci çıkarmış onlar adilik değil de herifin sevimliliği mi adilik?

Son olarak Alexander Rybak ve Diego Lugano benzerliğine dikkat çekmek istiyorum... Tipi ve dengesiz hareketleri direk bizim Tota'yı anımsattı bana.




|

2 Comments


Hoşgeldin diyek evvela :)

Bu kadar olayı bir paragrafta okuyunca "vay be hakkaten ne çok şey olmuş" demek durumunda kaldım, bi noktadan sonra alışmıştık çünkü her gün gündem değişmesine. Bazen pinpon seyircileri gibi oluyoruz bu memlekette, biri bitmeden yenisi başlıyor olayların.

Ya durdum durdum sana denk geldi gibi olacak ama, e herkesin bu örovizyona taş atma yarışını da anlamıyorum ben. Ne bileyim enteller modası gibi; "ayy baydı bu örovizyon, çok banel, çok basit, bırakın bu işleri, geri kafalılık" falan deyince daha mı havalı olunuyor ne :) yeni trendimiz örovizyonu küçümsemek, okey ;)

o değil de, ben kendimi bildim bileli bunları topyekun saçma bulmama rağmen bir tek Sertap Erener'in sahne duruşuna hayran olmuşumdur. Hadise azıcık onu örnek alsaydı keşke, 21-22 yaşın toyluğunu aşmaya çalışsaydı biraz belki daha iyi performans gösterebilirdi, ben ilk dinlediğimde beğenmiştim şarkıyı, sahnede sesi çıkmadı o ayrı. Demek ki neymiş, açılıp saçılmayla olmuyormuş bu işler.

Uzatmışım, affola.


Benim taşım örovizyona değil bizzat kendi kafamıza :) Öylesine bir yarışma, izleyip eğlenip geçelim işte niye milli meseleye dönüştürüp ille de kazanacaz diye bi tarafımızı yırtıyoruz ve kazanamayınca da çirkinleşiyoruz :))

Copyright © 2009 BoŞ MuHaBBeT ; Hiçbir hakkı saklı gizli değildir, ortalık malıdır